شیوه استفاده از رنگ ساختمانی

استفاده از رنگ ساختمانی

رنگ ساختمانی یکی از فاکتور های عمده برای داشتن رنگی پایدار و بادوام در تزئینات آپارتمان ها می باشد. این وسیله نخستین اقدام برای ایجاد تعویض دکوراسیون خانه به شمار می آید. تلفیق مطلوب رنگ، سمباده زنی و زیر سازی مطلوب، صاف کردن پایانی و گونه رنگ کاربردی می تواند در ماندگاری و دوام رنگ در مقابل ترک خوردگی ، آلودگی و مسائل متداول رنگ ها اثر بخش باشد.

اگر شما هم قصد دارید خانه خود را تغییر دهید بهتر است نوع رنگی که انتخاب می کنید مختص به همان قسمت باشد تا حداقل بتوان چندین سال بدون تغییر بماند.

 

 

انواع رنگ ساختمانی

نقاشی یکی از عمده ترین مراحل در عرصه ترمیم خانه و ایجاد تنوع و تغییر در دکوراسیون آن است اگر برای شما حائز اهمیت است که رنگ ساختمانی شما چگونه باید باشد یا اینکه نظر اطرافیان برای شما مهم است پس در این صورت نقاشی درب و دیوار و سقف را از یاد نبرید. انواع مختلفی از رنگ های ساختمانی متنوعی به بازار عرضه می شوند که به آنها خواهیم پرداخت:

 

•رنگ پلاستیک

رنگ پلاستیکی یکی از قدیمی ترین رنگ های ساختمانی به حساب می آید که می توان گفت نقاشی با این آن بسیار راحت و بی دردسر است. به طوری که هر فرد مبتدی نیز می تواند رنگ آمیزی با آن را به اجرا در آورد. برای این کار تنها کافی است بدانید که نباید رنگ غلیظ یا رقیق باشد چرا که اگر رقیق باشد ناچار هستید چند بار رنگ آمیزی را روی سطح تکرار کنید.

اگر غلیظ باشد به سختی بر روی سطح پخش می شود. اما آنچه که درباره رنگ های ساختمانی پلاستیکی واضح و مبرهن است این است که معمولا خیلی زود کثیف می شود و برای داخل کمد ها، سقف و انباری ها متناسب است زیرا که این مکان ها کمتر در معرض کثیفی و لکه هستند.

 

•رنگ روغنی

از دیگر انواع رنگ ساختمانی می توان رنگ روغنی را نام برد که جز قدیمی ترین رنگ ها نیز می باشد. این نوع رنگ قابل شستشو بوده ولی به علت بوی بد و زیان بخشی که دارد تقریبا امروزه خیلی کمتر از آن برای دیوار های داخلی استفاده می کنند. در حال حاضر از این رنگ برای سطوح فلزی، چوبی و یا بیرون ساختمان استفاده می نمایند.

به طور کلی رنگ روغنی به چند دسته براق، مات و نیمه مات دسته بندی می شود که هریک مصارف ویژه خود را دارند. رنگ روغنی مات کمک می کند تا عیب و ایراد دیوار کمتر نشان داده شود. اما رنگ براق پوشش دهی قوی دارد. افزون بر این خیلی راحت تمیز می شود.

اکثرا تعیین رنگ مات یا براق به یک دغدغه اساسی تبدیل شده است که افراد نمی دانند بین این ۲ رنگ کدام را انتخاب نمایند در این صورت تولید رنگ های نیمه مات سبب شده است انتخاب را برای همه آسان نماید.

 

•رنگ اتاق خواب

این گونه رنگ ساختمانی معمولا از رنگ روغنی و پلاستیکی جدید تر می باشد و البته کاربران و استفاده کننده گان خاص خود را نیز دارد. امتیاز این نوع رنگ در مقابل رنگ پلاستیک قابل شستشو بودن آن است. امتیاز دیگر آن در مقایسه با رنگ روغنی مبنای رنگ اکریلیک آب آن است.

در این صورت بوی بد و زیان بخش رنگ روغن را ندارد و هیچ گونه آسیبی به محیط زیست نیز وارد نمی کند. شاید به همین خاطر است که هر روز به شهرت این مدل رنگ افزوده می شود.

 

•رنگ مولتی کالر

از دیگر انواع مختلف رنگ ساختمانی می توان به مولتی کالر اشاره نمود. این رنگ متشکل از یک رنگ پس زمینه و رشته های رنگی است. شایان ذکر است که مولتی کالر را تنها در یک وهله بر روی دیوار اسپری می نمایند و پس از چند ساعت هم خشک می شود.

با تعیین این گونه رنگ دنیایی از طرح و رنگ در دسترس شما قرار می گیرد و تنها لازم است یکی از آنها را انتخاب نمایید. همچنین مولتی کالر دارای چسبندگی قوی است بدین مفهوم که بر روی انواع سطوح قابل اعمال است.

 

چه نوعی رنگ ساختمانی را بهتر است انتخاب نماییم؟

هر شخصی معمولا برای تغییر دکوراسیون یا برای رنگ نمودن فضای خانه این سوال به ذهنش خطور می کند که چه نوع رنگ ساختمانی را بایستی انتخاب کند تا با فضای خانه او هم خوانی داشته باشد.

اگر قصد دارید خانه خود را به فروش برسانید بهتر است رنگ سفید را انتخاب نمایید چرا که به خریدار این شانس را خواهید داد تا به راحتی بدون هیچ دردسری محیط خانه را منطبق با خواسته خود و رنگ انتخابی خود تزئین کند. به علاوه آنکه همواره با انتخاب رنگ سفید خانه شما روشن و پاکیزه تر جلوه می کند.

 

به کارگیری چرخه رنگ ها کمک مطلوبی است. اکثر ما واقفیم که قرمز، زرد و آبی 3 رنگ اصلی می باشند و با تلفیق آن ها سایر رنگ ها ایجاد می شوند. رنگ های نظیر آبی و بنفش که در چرخه رنگ به همدیگر نزدیک می باشند سبب می شود دیگری چشمگیر تر باشد.

 

رنگ هایی هم متضاد یکدیگرند نظیر سبز و قرمز که معمولا مکمل هم می باشند و به صورت مطلوبی در کنار هم قرار گرفته و جلوه ای آرام بخش وضع می نمایند. رنگ هایی سرد نظیر دامنه های متنوع آبی، سبز یا بنفش سبب می شوند اتاق هایی که کوچک هستند را بزرگتر نشان دهند و رنگ هایی نظیر قرمز، زرد و نارنجی محیط را شاداب تر و سرزنده تر جلوه می دهند.

 

می توانید مقدار گرمای هر نوع رنگی را با تعیین گستره خاموش از این رنگ ها نظیر گلبهی، صورتی و زرد روشن متحول ساخت. بعضی رنگ های گرم کامل کننده رنگ های سرد هستند و یا برعکس. رنگ های متنوع در محدوده های متنوع از مدل های شاداب تا خاموش و تیره در دسترس شما هستند.

 

مناسب ترین رنگ ساختمانی برای منزل شما کدام است؟

رنگ آمیزی دیوار ها یکی از سریع ترین و به صرفه ترین روش هایی است که به وسیله آن می توان به کلیه بخش های خانه رنگ و رویی تازه و جذاب بخشید. شاید در زمان انتخاب رنگ ساختمانی به این فکر کنید که مطلوب ترین رنگ ساختمانی برای منزل شما کدام می تواند باشد. در زیر به رنگ های مطلوب برای هر بخش خواهیم پرداخت.

 

•رنگ مورد نیاز آشپزخانه

ماندگار و پاک شوندگی راحت، برای آن رنگ اکریلیک براق و نیمه براق را پیشنهاد می کنیم.
• مطلوب ترین رنگ ساختمانی برای پذیرایی: استحکام عالی در برابر تماس و رفت و آمد زیاد و قابل شستشو، که در این صورت رنگ اکریلیک را توصیه می کنیم.

 

•رنگ مورد نظر برای اتاق خواب

پوشش قوی برای جلوگیری از هدر رفتن هزینه ها و تعیین یک رنگ شاد و آرامش بخش که در این صورت رنگ پلاستیک و اکریلیک را پیشنهاد می دهیم.

 

• رنگ های ایده آل برای حمام

پایدار در برابر رطوبت، پاک شوندگی آسان و رنگ توصیه شده برای آن رنگ اکریلیک براق و نیمه براق می باشد.

پیشنهاد ما به شما

رنگ های گرم در مقابل رنگ های سرد

ترکیب رنگ های گرم برای رنگ آمیزی چه قسمت هایی از خانه مناسب است

ترکیب رنگ های گرم برای رنگ آمیزی چه قسمت هایی از خانه مناسب است رنگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

Call Now Button