شیوه های طراحی مدرن کف اتاق

طراحی مدرن کف اتاق

طراحی مدرن کف اتاق من جمله مسائل عمده در چیدمان داخلی به حساب می آید.و امروزه می توان بیان کرد که با وجود سرامیک، سنگ، چوب و پارکت نقش فرش در زیبایی خانه های کمتر شد.

طرح ریزی کف در ایران در قدیم فقط توسط فرش های ایرانی صورت می گرفت و این تنها فرش های ایرانی بودن که منازل را آراسته و زیبا می کردند. به مرور زمان و توسعه فناوری موکت ها هم به همراه فرش ها به چشم می آمدند.

 

چطور می توان ایده هایی برای طراحی مدرن کف اتاق پیدا کرد؟

زمانی تمایل به طراحی مدرن کف اتاق دارید انتخاب های مختلفی وجود دارند. ولی اگر در پی پیدا کردن مطلوب ترین ها مطابق بودجه و سلیقه خود هستید بایستی از مشاوران در سایت های معتبر کمک بخواهید. تصمیم گیری در خصوص گونه کفپوش های منزل یا طرح ریزی که متناسب با آن باشد معمولا کار راحتی نیست.

 

طراحی مدرن کف اتاق

 

چرا که فاکتور های متنوعی نظیر آب و هوای پیرامون، نرخ ها، دستیابی به مواد و طرح کلی اتاق را در تلفیق با کل منزل بایستی در نظر گرفت. فراموش نکنید که اتاق های متعدد در یک خانه امکان دارد به کف های متنوعی احتیاج داشته باشند نظیر کفپوش های دستشویی، آشپزخانه ، حمام و…که بایستی به گونه ای باشند که چنانچه خیس شوند لغزنده نشوند. پیشنهاد می کنیم که از مهندسان و معماران داخلی متبحر در این حیطه استفاده کنید.

 

طراحی مدرن کف اتاق با کفپوش های کاشی

طراحی مدرن کف اتاق دارای انواع مختلفی است که هر کدام کاربرد های ویژه ای دارند کفپوش کاشی یکی از انواع کف های مدرن است که معمولا ماندگاری بیشتری در قیاس با کف های معمولی موجود در بازار نظیر کارپت یا چند لا دارند. این کف ها خیلی مقاوم و محکم هستند و بدون اینکه رنگ و براقی خود را از دست بدهند سال ها مورد استفاده قرار می گیرند.

پوشش کاشی سبب می شود که نسبت به رسوخ رطوبت، تابش مستقیم نور آفتاب با دوام شود.‌ اکثر ‌کاشی ها را می توان با مواد شوینده و یک اسفنج پاکیزه و تمیز کرد. در این صورت انتخاب مطلوبی برای حمام هایی است که بایستی بسیار پاکیزه باشند.

گوناگونی رنگ و مدل متنوعی در کاشی ها وجود دارد که می توان با علایق متنوع آنها را با هم تلفیق کرد.‌کفپوش سفالی آپشن مطلوبی برای کسانی ‌که بودجه اندکی دارند و می توانند آن را با سفال های گران تلفیق کرد.

 

طراحی مدرن کف اتاق با کفپوش چوبی

یکی از انواع طراحی مدرن کف اتاق کفپوش چوبی است. انتخاب خیلی از صاحب خانه ها معمولا این نوع کفپوش ها است چرا که از استقامت بالایی برخوردارند. استقامت این مواد و زیبایی خاصی ‌که دارند به منظور سرمایه گذاری فوق العاده است چرا که چوب گرانبها ترین مواد به شمار می آیند.

این بدین منظور است که بعد از تعیین آن دیگر احتمال تغییر آن وجود ندارد و بایستی تا آخر عمر با آن سر کنند. با این وجود طرح ها و رنگ های متنوعی برای انتخاب موجودند.

مزایای دیگر این نوع کف های چوبی این است که فرمی زیبا و جذاب دارند حتی زمانی که چوب دستخوش خراش شده باشد. زمانی که بخواهید ظاهر آن ها را تغییر دهید می توان آنها را به راحتی نقاشی کرد و در هزینه ها صرفه جویی کرد. با این وجود اگر از این نوع کفپوش ها خسته شده اید می توانید روی آنها رویه پلاستیکی یا وینیل بگذارید که مواد خیلی ماندگاری هستند.

 

طراحی های نوین اتاق با کفپوش لمینت

از مزایای طراحی مدرن کف اتاق با کفپوش لمینت این است که می توانید طرح ها و سبک های متنوعی اعمال کرد و هزینه های زیادی را هم متقبل نشد. نصب و راه اندازی این نوع کف ها بسیار راحت است حتی خود شخص هم می تواند این کار را انجام دهد. اگر مواد با سطح کیفی و رویه های قطور را برگزینید پوشش کف چند لا ماندگاری بیشتری در قیاس با دیگر آپشن های کفپوش خواهد داشت. علت دیگر تعیین اینگونه کفپوش ها قابلیت تمیز کردن راحت آنها است.

 

طراحی کف با کفپوش وینیل

یکی از کاربردی ترین انواع طراحی مدرن کف اتاق، کفپوش وینیل می باشد.‌ این نوع کف ها خیلی به لمینت شبیه می باشند چرا که در برابر نفوذ آب بسیار از خود مقاومت نشان می دهند خیلی راحت پاکیزه می شوند. ولی برعکس دیگر اقسام کف ها بایستی مستقیم روی زمین چسبیده شوند و رویه اضافی ایجا کنند، این ماده در برابر صدا عایق هستند.

انتخاب مطلوبی برای آپارتمان ها می باشد. این نوع طراحی کف به شکل رولی یا تکه ای در بازار موجودند. افزون بر این طرح های متعددی دارد که می توان خیلی با حوصله یکی از آنها را تعیین نمود.

 

طراحی کف با کفپوش سرامیکی

یکی دیگر از طراحی مدرن کف اتاق ، کفپوش سرامیکی است.‌ این نوع کفپوش به علت نرخ پایین ، ماندگاری بالا، گوناگونی در سبک و رنگ، استقامت در مقابل آب و نمناکی، استقامت در برابر اوضاع ناملایم جوی، استقامت در مقابل اشعه های نور خورشید، نصب و راه اندازی آسان و… مورد توجه خیلی ها واقع شده است و در طراحی کف اتاق بکار برده می شود.

بکارگیری از سرامیک برای اتاق پذیرایی، راهرو ها، سرویس های بهداشتی، آشپزخانه، و… رایج است . به عنوان مثال در دکوراسیون های داخلی نوین و معاصر از سرامیک های ساده با زمینه چوب و سنگ که بدون شکل های رنگارنگ هستند بکار برده می شود.

 

چگونه می توان سبک های متنوع طراحی کف را ایجاد کرد؟

برای طراحی مدرن کف اتاق اکثرا کفپوش های چوبی یا خنثی با رنگ هایی نظیر خاکستری، سفید یا قهوه ای را برمی گزینند. بعد از انتخاب مدل مورد نظر می توان با دقت به دیوار ها و لوازم متنوع در خانه ساماندهی مطلوب سبک را اعمال کرد. سبک مینیمالیست خیلی مشابه سبک مدرن در سادگی، جذابیت و وسعت می باشد.

مقدماتی ترین روش جهت ایجاد سبک مینیمالیست به کارگیری از کفپوش های چوبی یا بتنی است. یکی از مناسب ترین نکات در خصوص سبک کانتری تلفیق رنگ های متنوع است. اگرچه در سبک روستایی همواره کف های چوبی بکار برده می شود اکثرا ترجیح می دهند برای کف ها کاشی بکار ببرند چرا که مقرون به صرفه است و در دسترس حمله حشرات واقع نمی شود.

پیشنهاد ما به شما

رنگ های گرم در مقابل رنگ های سرد

ترکیب رنگ های گرم برای رنگ آمیزی چه قسمت هایی از خانه مناسب است

ترکیب رنگ های گرم برای رنگ آمیزی چه قسمت هایی از خانه مناسب است رنگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

Call Now Button