بهترین روش ساخت و ساز را همین امروز شروع کنید

بهترین روش ساخت و ساز

بهترین روش ساخت و ساز از نقطه ای شروع می شود که شخصی با دارا بودن یا تهیه یک زمین یا ملک قدیمی و خراب در پی تخریب و ساختار یک ساختمان است و یا شخصی با سرمایه اولیه تمایل به خرید و ورود به بازار تاسیسات ساختمان را دارد. این افراد در پی، نحوه ورود به اینگونه بازار می باشند.

قبل از هر مبادرتی بایستی مقدار سود را پیش بینی نمود که با ارزیابی هزینه ها و پیش بینی نرخ فروش خانه ها در روز های آتی این مسئله مقدور است. اساسا مکانیزمی به اسم ارزیابی و تجزیه و تحلیل پتانسیل یک پروژه و پیش ارزیابی و تجزیه و تحلیل پروژه برای این هدف موجود است که اکثرا از وب سایت های معتبر در پی اعمال آن هستند که می توانند به شیوه دقیق و مو به مو مقدار سود شخص را از ورود به بازار ارزیابی نماید.

 

چگونه ساخت و ساز را آغاز نماییم؟

اگر شخصی مالک زمینی است و برای نخستین بار قصد ساخت و ساز را دارد و می خواهد ساختمانی را بنا نماید احتیاج به تجارب بسیاری دارد و نیز بایستی یک سری امور را اعمال نماید. که این امور به شرح زیر می باشند:

 

•رجوع به خدمات الکترونیک شهر

یکی از مراحل پیش از شروع ساخت و ساز رجوع به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک شهر می باشد تا متخصص و کارشناسی را برای نظارت و اعمال وارسی در حیطه تطبیق وضع موجود زمین یا ملک با مدرک آن و وضعیت جامع موجود ملک بفرستد.

 

•دریافت دستور نقشه ساخت

مطابق با نظارت صورت گرفته، دستور نقشه ساختار به صاحب داده می شود. آموزش طرح ریزی نمای بیرونی ساختمان در نقشه تاسیس، کروکی زمین تعیین شده و میزان اشغالی که در آن محوطه از زمین ، صاحب تاسیسات می تواند ساخت و ساز انجام دهد هم بایستی معیین گردد.

 

•واگذاری دستور نقشه ساخت به مهندس معمار

صاحب ساختمان دستور نقشه مربوط به بهترین روش ساخت و ساز را به مهندس ناظر داده تا بر اساس آن نقشه طراحی و رسم شود. در این وهله مطابق چگونگی و رای صاحب ملک و مهندس مشخص می شود که اسکلت ساختمانی از نوع بتنی یا فلزی باشد. ارزیابی سازه در این وهله صورت می گیرد و در پایان نقشه ساخت و ساز طراحی می شود.

 

•مشخص نمودن ناظر ساختمان

صاحب برای مشخص نمودن ناظر ساختمان بایستی به اداره نظام مهندسی رجوع نماید.

 

•دریافت پروانه ساخت

بعد از تصویب نقشه و مهر و امضای آن توسط طراح، نقشه ها بایستی یک بار دیگر به دفتر خدمات فرستاده شده و شهرداری نقشه ها را مطابق نوع کاربری و میزان طبقات وارسی نموده و فیش عوارض تاسیسات را صدور نماید. بنابراین بایستی فیش عوارض را بپردازید تا تا شهردار برای ملک شما پروانه تاسیساتی و ورقه آغاز به کار صدور نماید.

برای آغاز به کار تاسیس صاحب بایستی با ناظر قولنامه ای را امضا نموده و نیز ورقه آغاز به کار توسط ناظر امضا شود. طراحی نمای مدرن تاسیسات اگر دارای مجری باشد بایستی توسط مجری امضا شود.

 

•بررسی ملک به وسیله ناظر و مجری

تمامی نقشه مربوط به ساخت و ساز به وسیله ناظر و مجری وارسی می شوند و آنها بایستی از مکان ملک هم دیدن نمایند و اگر نقشه ها با وضعیت ملک تضاد داشته باشد بایستی به طراح یا شهردار گزارش داده شود تا تصحیحات ضروری بر روی نقشه انجام شود.

ناظر نیز بایستی شرایط ملک را از نظر امنیت و ریسک ریزش مورد وارسی قرار دهد و تدارکات ضروری را برای جلوگیری از ایجاد اتفاق در زمان تخریب ، اعمال گود برداری و دیگر مراحل تاسیسات را مد نظر قرار دهد.

 

•اعمال بیمه ساختمان و پیش نیاز های شهرداری

یکی از عمده ترین مراحل پیش از شروع ساخت و ساز اعمال بیمه ساختمان می باشد. برای آغاز به کار بایستی پیش نیاز ها و الزاماتی نظیر مشخص نمودن ملک در حال تخریب با اعمال رنگ آمیزی معین، مصون نمودن مکان رفت و آمد رهگذر ها و ماشین ها، قرار دادن تابلویی که مشخصه های پروژه و میزان متراژ، تعداد طبقات… در آن درج شده باشد.

 

آشنایی با سرمایه لازم برای آغاز ساخت و ساز

سوالی که ممکن است ذهن هر شخصی را که قصد اجرای یک ساختمان را دارد به خود درگیر نماید این است که برای آغاز ساخت و ساز ساختمانی به چه میزان سرمایه نیاز است؟ و تحت تاثیر چه عواملی است؟

شرایط مکانی زمین و ملک پوسیده و فرتوت در کشور یا شهری که تمایل دارید به ساخت و ساز بپردازید، اقسام متنوع مواد و مصالح و سطح کیفی که برای ساختار به کار می برید، نحوه ساخت هنگامی که به این کار مبادرت می نمایید، و خیلی فاکتور های دیگر نیز در این حیطه دخیل هستند.

اگر مقدار سرمایه شما برای آغاز ساخت و ساز به اندازه لازم نیست می توانید از آپشن هایی نظیر شراکت در ساخت، وصول تسهیلات بانکی ، جذب سرمایه گذار و… را مدنظر قرار داد.

 

نقش مواد اولیه و مصالح در ساخت و ساز

در سال های اخیر دلیل بالا رفتن نرخ مسکن و توقف در بازار مسکن افزایش نرخ زمین و در نتیجه ساخت و ساز بود. اما در آغاز سال ۹۹ و ماه های پایانی سال ۱۳۹۸ دلیل عمده افزایش نرخ مسکن بالا رفتن نرخ مواد اولیه و مصالح ساختمانی بوده است.

با بکارگیری نرم افزار های مطمئن موجود برای این امر به راحتی می تواند نرخ مواد اولیه و ساختمانی را به قیمت روز و مقدار مدنظر برای پروژه های تاسیساتی را ارزیابی نماید و در حداقل زمان ممکن در دسترس شما قرار دهد تا در این صورت بتوانید تصمیماتی عاقلانه در خصوص سرمایه لازم برای آغاز ساخت و ساز بگیرید.

افزون بر این به وسیله پیش بینی نرخ متریال ها و مصالح ساختمانی اگر قابلیت ورود به بازار مسکن را ندارید می توانید به آسانی در قسمت مصالح ساختمانی سرمایه گذاری نمایید.

 

آشنایی با نکات مهم در ساخت و ساز

از نکات عمده در بهترین روش ساخت و ساز که بایستی به آن دقت نمود اختلاف میان ساختار بتنی با ساختار اسکلت فلزی است. هر یک از این دو گزینه دارای امتیازات و معایبی می باشند. به عنوان مثال ساختار اسکلت فلزی در مقابل آتش سوزی و گرما از استقامت بیشتری برخوردار است.

همین گونه انجام اسکلت فلزی در قیاس با ساختار بتنی از سرعت بیشتری بهره مند است و مراحل ساخت و ساز را خیلی زود و فوری پیش خواهد برد چرا که اجرای طراحی بیرونی نمای ساختمان یک طبقه اسکلت فلزی معمولا در کلیه بخش ها می تواند به شکل همزمان اعمال شود.

 

از دیگر این نکات که به آن بایستی توجه نمود این است فولاد استفاده شده در تاسیسات اسکلت فلزی هزینه بیشتری در قیاس با فولاد استفاده شده در تاسیسات بتنی دارد.

با ملاحظه بر اینکه وام مسکن در معماری ساختمان معمولا مطابق با پایان مراحل ساخت و ساز ادا می شود در تاسیسات بتنی این احتمال وجود دارد که پس از پایان هر طبقه وام مدنظر را اخذ نموده و هزینه تاسیس طبقه های دیگر را تمهید نمود. این در صورتی است که در تاسیسات اسکلت فلزی وام های مورد نظر را فقط می توانید در پایان کار کل ساخت و ساز اخذ نمود.

 

مورد چهارم در طرح های عمرانی تاسیسات فلزی نسبت به تاسیسات بتنی از ماندگاری و دوام بیشتری برخوردار می باشند. با دقت به فاکتور های ذکر شده می توان میان این دو گونه تاسیسات یکی را با دقت و ملاحظه به گونه ساختمان و گونه کاربری آن تعیین نمود.

پیشنهاد ما به شما

رنگ های گرم در مقابل رنگ های سرد

ترکیب رنگ های گرم برای رنگ آمیزی چه قسمت هایی از خانه مناسب است

ترکیب رنگ های گرم برای رنگ آمیزی چه قسمت هایی از خانه مناسب است رنگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

Call Now Button