اطلاعاتی در خصوص شیوه تعمیرات خانه های قدیمی

تعمیرات خانه های قدیمی

 تعمیرات خانه های قدیمی یا همان خانه های کلنگی به هر نوعی در لیست برنامه هایی قرار دارند که جزو بازسازی ساختمان به شمار می آیند. معمولا بخش های گوناگون این نوع خانه ها به دلیل قدیمی بودنشان احتیاج به تعمیرات دارند. برای کسانی که تمایل دارند پیرامون زندگی خویش را جذاب تر کنند بازسازی خانه جزو اعمال لازم و ضروری به حساب می آید.

اگر تعمیرات و بازسازی در زمان درست و به موقع صورت گیرد از مخارج اضافی که به مالک خانه محتمل می شود به راحتی می توان جلوگیری نمود.

احتمالا تعجب کنید ولی کوچک ترین بخش های خانه که شاید در دید اول اصلا به چشم نیاید در دراز مدت احتیاج به بازسازی و تعمیرات دارد. به عنوان مثال شیر آب سرویس بهداشتی امکان دارد دستخوش گرفتگی شود، واشر ها احتیاج با آب بندی داشته باشند یا اینکه امکان دارد این بخش دستخوش شکستگی شده باشد و شخص متوجه آن نشده باشد. پس در این صورت تعمیرات و بازسازی الزامی خواهد بود.

 

 

مراحل تعمیرات خانه های قدیمی

به طور کلی پروسه تعمیرات خانه های قدیمی معمولا دارای ۲ مرحله جامع است:

 

تعمیرات زیر ساختی

شامل تعمیر بخش های اصلی خانه نظیر لوله کشی و برق.

 

تعمیرات دکوراسیون

عواملی که به زیبایی نمای داخلی تمامی محیط های خانه وابسته است.

در این صورت ما به تفسیر این دو مرحله خواهیم پرداخت:

•برخورداری از طراحی و برنامه ریزی در تعمیرات خانه
در همان ابتدای کار اطمینان حاصل کنید که بودجه خویش را تنها و تنها به هزینه های مربوط به تعمیرات تخصیص داده اید. در این حالت یک فهرست برای قسمت هایی که تمایل دارید آن را تغییر دهید ایجاد کرده و میزان هزینه مربوط به هرکدام را ارزیابی کنید.‌

پیش از هر چیزی بهتر است به زمانبندی دقت ویژه ای داشته باشید که تعمیر هر قسمت به چه میزان زمان احتیاج دارد. لازم به گفتن است که در هر وهله الزامی است که با متخصصان این کار مشورت و گفتگو نمایید.

 

عوامل تاثیرگذار در هزینه تعمیرات خانه های قدیمی

باید گفت هزینه ای که بتوان به عنوان نرخ نهایی حاصل از تعمیرات خانه های قدیمی برای یک خانه در نظر گرفت تحت تاثیر پارامترهای مختلفی است که در زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد:

هزینه مصالح
جابه جایی زباله
هزینه تعمیرات
هزینه تغییر دکوراسیون
هزینه مربوط به پیمانکاران، کارگران و…
صفر تا صد تعمیرات خانه های قدیمی

 

•وارسی نما و داخل خانه

یکی از مراحل تعمیرات خانه ها وارسی و ارزیابی نما داخلی و بیرونی منزل است. عوض نمودن یا تعمیر پنجره ها، درب ها، شیرآلات ، دیوارسازی، برطرف نمودن نشتی آب و هر نوع عاملی که به نما و بخش های اصلی خانه وابسته باشد را بایستی مورد وارسی قرار داد. در زمان تعمیرات ضروری است که هیچ چیز را از قلم نیندازید چرا که این گونه تعمیرات هم زمان بر می باشند هم هزینه بر.

 

•تخریب اساسی خانه در حین تعمیرات

تخریب یکی از عمده ترین مراحل تعمیرات خانه های قدیمی به شمار می آید. از این رو احتیاج به توجه و دقت بسیار برای ایجاد ایمنی دارد. هر وهله از تخریب، از دیوار ها تا کف سازی احتیاج به چاره اندیشی ویژه ای دارد چرا که تخریب یک مکان نبایستی سبب تخریب مکانی دیگر شود.

تخریب غیر اساسی سبب آسیب به سیم کشی، لوله کشی شده و امکان دارد جان دیگران را به خطر بیندازد. در موقع تخریب ضروری است بخشی از محوطه خانه را برای گردآوری مصالح اختصاص دهید.

 

•تهویه مطبوع ، سیم کشی و لوله کشی

خدمات اصلی در زمان تعمیرات خانه های قدیمی حاوی تهویه مطبوع، لوله کشی و سیم کشی است. تهویه مطبوع اکثرا با سامانه های حرارتی و برودتی خانه در ارتباط است. لازم است سیم کشی و لوله کشی خانه های قدیمی به وسیله کارشناسان ماهر مورد بررسی قرار گیرند. فاکتور های زیر ساختی منزل از اهمیت ویژه ای بهره مند می باشند و سبب می شود از هزینه های احتمالی در روز های آتی پیشگیری نماید.

 

•اهمیت عایق بندی

از دیگر مراحل تعمیرات خانه های قدیمی می توان به عایق بندی اشاره نمود. ضروری است پس از تخریب حتما به عایق بندی دیوار ها و کف دقت نمایید. رطوبت خیلی فوری به قسمت های گوناگون خانه رسوخ پیدا می کند در این صورت عایق بندی اساسی را با متریال مطلوب انجام دهید. عایق بندی توالت، حمام و آشپزخانه برای کارایی مطلوب در روز های آتی و وارسی پیش بینی های ضروری بایستی انجام گیرد.

 

•تعویض درب و پنجره ها

اگر به هر علتی احتیاج به تعویض و تعمیر درب و پنجره ها دارید پس خیلی فوری این کار را انجام دهید. تعیین مدل و متریال درب ها به میزان هزینه و سلیقه شخصی فرد وابسته است. برای پنجره ها می توانید از UPVC که بسیار کاربردی و دارای امتیازات ویژه ای هستند استفاده نمایید.

 

•گچ کاری و سقف کاذب

پس از اجرای دیوار های نو نوبت به گچ کاری و اعمال نازک کاری مربوط به سقف می باشد. سقف کاذب در محوطه پذیرایی به همراه نورپردازی های جذاب می تواند محیط را چند برابر زیبا نماید.

 

•کابینت آشپزخانه

یکی دیگر از مراحل تعمیرات خانه های قدیمی مربوط به کابینت آشپزخانه می باشد. تعیین کابین از یک طرف به سلیقه فردی و از طرفی دیگر به مدل و چیدمان آشپزخانه وابسته است. در مجموع و آنچه که واضح و مبرهن است این است که کابینت نو می تواند نمای داخلی آشپزخانه را متحول کند. در این بین می توانید با توجه به سلیقه خود از میان کابینت های چوبی و فلزی یکی را مشخص کنید.

 

•رنگ آمیزی دیوار ها، انتخاب کفپوش

پس از پایان زیرساخت ها، اکنون نوبت بازبینی نمای خانه است. می توانید دیوارهای نو یا قدیمی منزل خود را به شیوه های رایج نقاشی کرده و یا اینکه می توانید از دیوارپوش یا کاغذ دیواری های زیبا استفاده کنید. در آخر کفپوش مورد نظر را انتخاب و اجرا نمایید. برای این کار می توانید از لمینت، سرامیک، پارکت و… استفاده کنید.

 

نکات عمده در خصوص تعمیرات خانه های قدیمی

هنگامی که دست به بازسازی خانه های قدیمی می زنید به هیچ عنوان در پی متریال ها و مصالح ارزان قیمت نباشید. بجای این کار می توانید سطح کیفی و نرخ را به صورت موازی نسبت به هم پیش ببرید. توصیه بسیاری از کارشناسان در این زمینه این است که تحت هیچ شرایطی سطح کیفی را قربانی قیمت ننمایید. چرا که بکارگیری متریال بی کیفیت سبب می شود در روزهای آتی احتیاج مجدد به تعمیر پیدا نمایید این به مفهوم ایجاد هزینه های زیاد می باشد.

اگر فقط در اندیشه تغییر دکوراسیون منزل هستید بایستی به عوامل زیر ساختی هم نگاهی بیاندازید. کارایی و زیبایی بایستی در یک راستا در حرکت باشند.

•رنگ آمیزی بر روی روشنایی خانه کاملا تاثیر گذار است. به کارگیری رنگ های روشن برای خانه هایی با متراژ کم سبب بزرگتر نشان دادن آن می شود. تلفیق رنگ سفید با رنگ های شاد نمایی نوین و به روز به فضای خانه می دهد.

در حین بازسازی خانه های قدیمی بهتر است از پنجره های بزرگ استفاده نمایید تا بیشترین مقدار نور را برای فضای درونی خانه ایجاد نمایید.

 

 

برآورد هزینه تعمیرات خانه های قدیمی

هزینه تعمیرات خانه ها با توجه به محیط آن کاملا متفاوت است و اصولا احتمال بیان مخارج و نرخ به شیوه متر مربع وجود ندارد. دلیل اصلی آن هم این است که تعمیرات همانند ساخت پایه ای، شامل کلیات نیست و امکان دارد تنها بخشی از خانه مورد تعمیر واقع شود. نوع مصالح و مواد اولیه مصرفی در تعمیرات نیز بر روی هزینه ها اثر گذار می باشد.

این هزینه از نظر اقتصادی نسبت به هزینه ساخت محدود تر بوده و در حقیقت قابل قیاس با نرخ متریال و مواد اولیه ساخت و ساز کامل ساختمان نخواهد بود. بنابراین اکثر صاحبان، تعمیر و بازسازی خانه های قدیمی را به تخریب کامل ساختمان در اولویت قرار می دهند.

پیشنهاد ما به شما

رنگ های گرم در مقابل رنگ های سرد

ترکیب رنگ های گرم برای رنگ آمیزی چه قسمت هایی از خانه مناسب است

ترکیب رنگ های گرم برای رنگ آمیزی چه قسمت هایی از خانه مناسب است رنگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

Call Now Button