صفر تا صد طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی

مفهوم دکوراسیون در واژه نامه فارسی به معنای مرتب نمودن و چیدمان است. زمانی که بحث از طراحی دکوراسیون داخلی می شود مقصود شیوه چیدمان و تعیین مطلوب لوازم مربوط به بخش های متنوع خانه من جمله پذیرایی، نشیمن، اتاق ها، آشپزخانه، حمام و توالت می باشد. با ملاحظه به فراگیر شدن طراحی و اجرا دکوراسیون داخلی، دیگر این طراحی منحصر به منازل مسکونی نیست. بلکه دفاتر کار، بیمارستان ها، فروشگاه ها، هتل ها و… ضوابط و مقررات متنوع طراحی چیدمان داخلی را به کار می گیرند.

از نظر اکثر اشخاص چیدمان داخلی خانه امری بسیار راحت است و به علاقه و سلیقه اشخاص مرتبط است. اما باید گفت درست برخلاف ظاهر قضیه، در بطن ماجرا این گونه نیست. به واقع مسائل خیلی مهمی در این حیط وجود دارند که اگر به آنها دقت شود مطلوب ترین شیوه بکارگیری را از محوطه داخلی خانه خواهید داشت و به جذابیت هر چه تمام تر خانه کمک خواهید نمود.

اغلب با اتکا به این ضوابط ، طراحی دکوراسیون داخلی برای شخص کم هزینه تر و خیلی فوری اجرا می شود و شکوه خاصی در خانه وی ایجاد می شود و منزل را به یک محیط گرم، زیبا و خوشایند مبدل می سازد.

 

طراحی دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی منزل

طراحی دکوراسیون داخلی منزل به معنای توازن سازی لوازم داخلی خانه است که با قصد جذاب تر شدن و اعمال یک محیط گرم و خوشایند به کار برده می شود. به ویژه در خانه های کوچک آپارتمانی ، در حال حاضر با بکارگیری طراحی صحیح دکوراسیون داخلی خانه می توان این محیط را بهسازی نمود و با اعمال توازن میان اجزا، لوازم و رنگ ها تجلی آنها را بیشتر نمود.

 

مسلما جابه جایی به خانه نو در هر شرایطی برای همه افراد مملو از شور و جذابیت است. ولی اغلب اوقات شیوه چیدمان خانه بر مبنای اصل و قواعد مختص به خود تبدیل به یک نگرانی برای اعضای خانواده مخصوصا خانم ها می شود.زیرا شخص بایستی تصمیم بگیرد که لوازم خانه را در فضای جدید به چه صورتی چیدمان نماید تا یک محیط مطلوب را مهیا سازد.

 

شایان ذکر است که طراحی دکوراسیون خانه بایستی به شیوه ای اعمال شود که انعکاسی از شخصیت ، احساس و سلیقه فرد باشد. افزون بر آن در این خانه افراد باید احساس شادابی و راحتی نمایند.

برای این عمل شخص احتیاج دارد که نکاتی عمده را در خصوص طراحی دکوراسیون داخلی منزل بدانند و لوازم متنوع من جمله مبلمان، رنگ دیوار ها و… را بصورت مطلوبی تعیین کنند تا با همدیگر توازن داشته باشند. با یک نقشه از قبل مشخص شده لوازم را بصورت صحیحی در مکان مدنطر خود قرار دهید و کلیه مراحل چیدمان منزل خود را همانند یک طراح داخلی متخصص انجام دهید.

 

انواع سبک های دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی دارای انواع سبک های متنوع و جذاب است. کافی است یکی از مطلوب ترین و بهترین آنها را برای منزل خود انتخاب کرده تا بتوانید مقدمات یک چیدمان مطلوب را برای محیط انتخابی خود مهیا سازید. برای این هدف بایستی از کلیه بخش های متنوعی که چیدمان یک خانه را ایجاد می نماید اطلاعاتی داشته باشید و نکات مهمی را برای چیدمان و تهیه لوازم رعایت نمایید.

 

•سبک مدرن

یکی از انواع سبک های مربوط به طراحی دکوراسیون داخلی مربوط به دکوراسیون مدرن است. برای تحقق این سبک بایستی دقت داشته باشید که عمده ترین مشخصه آن رنگ های ساده و خط های هموار و مرتب است و هر چقدر محیط ساده تر باشد با این سبک هماهنگی بیشتری خواهد داشت. برای این نوع سبک از شیشه، استیل و رنگ های سفید یا نقره ای استفاده نمایید.

 

•سبک امروزی

احتمالا در نظر اول فرض کنید که سبک دکوراسیون امروزی با سبک دکوراسیون مدرن شبیه هم بوده و در واقع یکی هستند. ولی اینگونه نیست و افرادی که می خواهند از این سبک تبعیت نمایند ضروری است که در زمینه مد و طراحی داخلی اطلاعات زیادی کسب کنند.

 

پس از آن می توانند به راحتی از اختلافات این دو آگاهی یابند. یکی از اختلاف های عمده این دو متد این است که مدرن دارای قدمت بیشتری است و ضوابط معینی برای چیدمان آن وجود دارد و منعطف پذیری متد امروزی در قیاس با مدرن بیشتر بوده و سلایق و علایق مردم در آن جای گرفته است. به عنوان مثال به کارگیری از خطوط خمیده در شیوه امروزی یکی از تغییرات عمده آن است.

 

•سبک مینیمال

بعضی از اشخاص دوست دارند برای طراحی دکوراسیون داخلی خود از سبک مینیمال استفاده کنند و پر استفاده ترین رنگی که در این نوع چیدمان وجود دارد رنگ سفید می باشد. این متد از لحاظ ساده بودن شبیه متد مدرن است. بکارگیری بسیار از رنگ های خنثی از خصوصیات مهم این گونه سبک می باشد.

 

در راستای انتخاب چنین سبک و سیاقی بایستی تا حد امکان از لوازم اضافی و تزئیناتی زیاد صرف نظر نمایید. زیرا عمده ترین خصوصیت سبک مینیمال خالی بودن محوطه است که سبب ایجاد یک فضای خوشایند و آرامش بخش می باشد.

 

•سبک کلاسیک

از دیگر انواع سبک های مربوط به طراحی دکوراسیون داخلی می توان کلاسیک را نام برد. در این روش تا حد امکان ترتیب و تقارن به کار ببرید. در حقیقت یکی از خصوصیات این سبک نظم و ترتیب بسیار آن است و وارستگی و سنگینی منحصر به فردی در محیط حکمفرما است. در بخش های متنوع این سبک تزئینات و دکوری های واقع می شود که می توانید از هریک دو عدد خریداری نمایید تا تقارن و توازن در محیط به طور کامل رعایت شود.

شیوه های تشخیص بهترین سبک

قوانین ویژه ای در تعیین سبک از طراحی دکوراسیون داخلی وجود ندارند و علاقه شخصی معمولا مشخص کننده آن می باشد. بهتر است به این نکته توجه کنید که تناسب عمده ترین عامل در افزایش جذابیت در این سبک است. بدین منظور که سبک تعیین شده بایستی با مساحت خانه و ابعاد محیط و دیگر مشخصه ها تناسب و تطابق داشته باشد. به عنوان مثال بکارگیری از سبک سلطنتی برای خانه هایی با متراژ کم بسیار اشتباه می باشد.

 

پارامترهای اثرگذار در طراحی

استفاده از سبک های متنوع برای دکوراسیون داخلی به متراژ و محیط خانه بستگی دارد. اگر خانه شما کوچک است و بخش های متنوع به همدیگر دید دارند مطلوب است یک نوع سبک به کار بگیرید. اما اگر خانه بزرگی دارید و بخش های مجزایی دارد می توان به راحتی چند متد را بکار گرفت.

پیشنهاد ما به شما

رنگ های گرم در مقابل رنگ های سرد

ترکیب رنگ های گرم برای رنگ آمیزی چه قسمت هایی از خانه مناسب است

ترکیب رنگ های گرم برای رنگ آمیزی چه قسمت هایی از خانه مناسب است رنگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

Call Now Button