اطلاعاتی در خصوص نقاشی درب و پنجره

 نقاشی درب و پنجره

اگر تمایل به نقاشی درب و پنجره خود را دارید بایستی بر این مسئله واقف باشید که رنگ آمیزی درب و پنجره های فلزی معمولا با نقاشی دیوار یا هر بخش دیگری از ساختمان کاملا متمایز است. تفاوتی ندارد که می خواهید درب ورودی را رنگ آمیزی کنید یا حفاظ مربوط به پنجره ها. در هر صورت برای اجرای این کار افزون بر داشتن معلومات لازم، بایستی وسایل مدنظر را هم تمهید نمایید .علاوه بر این دو مورد ذکر شده بایستی با ملاحظه و ریز بینی بیشتری این عمل را انجام دهید.

درب و پنجره های فلزی برعکس درب و پنجره های چوبی در برابر نمناکی و آب از حساسیت بیشتری برخوردارند و به عبارتی زنگ می زنند. به همین دلیل در خصوص نقاشی مربوط به درب و پنجره بایستی به مبادی کار دقت و توجه شود تا به برآیندی مطلوب دست یابید و پس از مدتی رنگ مدنظر سطح کیفی، ظرافت و زیبایی خود را از دست ندهد.

 

انواع لوازم مدنظر برای رنگ آمیزی

نقاشی درب و پنجره هم نظیر هر اعمال ساختمانی دیگر به لوازم و ابزار خاص به خود نیاز دارد که یکی از عمده ترین انواع آن که بایستی تمام تلاش و دقت خود را در تهیه آن به کار برد رنگ مخصوص نقاشی است. بعضی از اشخاص به غلط از همان رنگی که برای دیوار و سقف خود به کار می برند برای درب و پنجره هم استفاده می کنند.

باید گفت این عمل بر خلاف تصور عموم اصلا درست نیست. زیرا رنگی که مختص درب و پنجره می باشد در کارخانه های رنگ سازی با فرمول ویژه ای آن را تهیه می کنند. به همین جهت در زمان تهیه رنگ برای رنگ آمیزی درب و پنجره به برچسب مندرج بر روی رنگ حتما دقت نمایید.

بدین علت، رنگ هایی مطلوب برای نقاشی ساختمانی ویژه درب و پنجره می باشند که بر روی آن درج شده است که مختص سطوح چوبی، کابینت و پنجره است. رنگ آستری، سمباده، قلمو نازک، ضد زنگ و غلطک کوچک از دیگر انواع ابزار نقاشی مذکور به حساب می آیند.

 

نحوه صحیح رنگ آمیزی درب و پنجره

نقاشی درب و پنجره بایستی به صورت مطلوب و به روش صحیحی صورت گیرد تا رنگ مذکور در زمان رنگ آمیزی به اصطلاح چکه نکند. برای رنگ آمیزی درب مطلوب ترین کار برای برطرف نمودن مسئله چکه کردن رنگ این است که درب را از لولا سوا نمایید. بعد از این کار درب را بر روی خرک نجاری بگذارید. بدین وسیله نقاشی درب مطلوب تر و با تبحر بیشتری صورت خواهد گرفت.

قبل از آغاز رنگ آمیزی درب و پنجره بهتر است چارچوب و روی این لوازم را به خوبی و به وسیله پاک کننده تمیز نمایید. دقت نمایید گرد و خاک و آلودگی ها بر روی آنها باقی می ماند. این مسئله حائز اهمیت بوده و در نقاشی مطلوب تر به شما کمک می کند.

 

توصیه های لازم در حین نقاشی

برای نقاشی درب و پنجره به شما توصیه می کنیم که بایستی حتما ابزارآلات مخصوص نظیر دسته ها و قفل ها را از قسمت اصلی جدا کنید. با این عمل هیچ لکه رنگی بر روی آنها به جا نمی ماند و کار تمیزتر انجام می شود. اگر ابزار آلات ذکر شده کهنه و فرسوده شده اند بهتر است آنها را جدا نموده و تجهیزات نو خریداری نموده و بعد از رنگ کاری جانشین ابزار قدیمی و کهنه نمایید.

اگر دوست دارید که برآیند نقاشی شما بی عیب، تمیز و با ظرافت تمام انجام شود بهتر است حتما پیش از نقاشی به زیر سازی سطوح بپردازید. نخست می توانید از رنگ آستری استفاده کرده و کلیه بخش هایی داری پوسته هستند را با سمباده برطرف کنید.

سبمباده را درون ظرف آبی بخیسانید و بعد از آن بر روی قسمت هایی که دارای برجستگی است بکشید تا این سطوح صاف و برآمدگی ها از بین برود. اما اگر درب و پنجره ها نو می باشند بهتر از پیش آغاز رنگ آمیزی یک الی ۲ بار بر روی سطوح ضد زنگ بزنید.

 

نقاشی درب و پنجره فلزی

این نوع نقاشی از لحاظ جنس نظیر فلز یا چوبی کاملا با هم متفاوتند. چنانچه از درب و پنجره فلزی استفاده می کنید پیش از اینکه نصب، راه اندازی و جوشکاری آنها به پایان برسد بهتر است نخست بخش هایی که لکه های سیاه دارند را به وسیله یک دستمال خیس تمیز نمایید.

پس از آن ضد زنگ را آماده نموده و با قلمو نازک به درب و پنجره بکشید. توجه نمایید که تراکم و غلظت ضد زنگ مطلوب باشد و به شکل قطره مانند روی سطوح به جای نماند.

برای نقاشی ساختمانی مخصوص درب و پنجره فلزی بایستی بعد از زیر سازی و ضد زنگ به وسیله سمباد برجستگی های موجود بر درب و پنجره را رفع نمایید. اگرچه بعضی برای دریافت برآیندی مطلوب تر قبل از آغاز نقاشی آنها را بتونه کاری می کنند.

بعد از اینکه یک بار درها یا پنجره را نقاشی نمودید به همان یک مرتبه به هیچ عنوان کفایت نکنید و یک بار دیگر به نقاشی این سطوح بپردازید.

در حقیقت نقاشی ساختمانی مخصوص درب و پنجره فلزی را بایستی به شیوه ۲ رویه نقاشی نمایید. بعد از اینکه تمام این کار ها را انجام دادید صبر کنید خشک شود بعد از خشک شدن ابزار آلات آن نظیر قفل و دسته ها آن را وصل نمایید.

 

نکات عمده در خصوص رنگ آمیزی درب و پنجره

یک نقاش متبحر و کاربلد در خصوص نقاشی درب و پنجره بایستی واقف باشد که رنگ آمیزی بخش های مختلف ساختمان نظیر رنگ آمیزی سقف، دیوار و هر بخش دیگر یک فرایند خاص و منحصر به فرد بوده و احتیاج به دقت و توجه بالایی دارد. به عنوان مثال قطعا نقاشی دیوار با رنگ آمیزی درب و پنجره یکسان نیست و درب و پنجره ها نیاز به ریزه کاری های بسیاری دارد.

از سویی رنگ آمیزی بخش های متنوع ساختمان افزون بر احتیاج به تبحر به ابزارآلات و لوازم ویژه خود نیاز دارد. شما نمی توانید از قلموی پهن که مختص رنگ آمیزی ساختمان است درب و پنجره ها را با این وسیله رنگ نمود. برای رنگ نمودن معمولا از غلطک نازک و رنگ ها و ابزاری مخصوص استفاده می کنند .

پیشنهاد ما به شما

رنگ های گرم در مقابل رنگ های سرد

ترکیب رنگ های گرم برای رنگ آمیزی چه قسمت هایی از خانه مناسب است

ترکیب رنگ های گرم برای رنگ آمیزی چه قسمت هایی از خانه مناسب است رنگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

Call Now Button