ضرورت استفاده از متدهای نوین در رنگ آمیزی

متدهای نوین در رنگ آمیزی ساختمان

یکی از عمده ترین متدهای نوین در  رنگ آمیزی ساختمان  این است که نخست قرنیز ها و بعد از آن سقف و دیوارها را نقاشی کنید. پیش از رنگ آمیزی ضروری است که سطوح آلوده و کثیف را با دستمال پارچه ای با دقت ویژه ای تمیز کرد تا رنگ بدین صورت بتواند پیوستگی مستحکمی ایجاد کند. همچنین برای پیشگیری از ایجاد کناره های برآمده ضروری است غلطک آمیخته به رنگ را در همه بخش های دیوار بچرخانید.

در حقیقت با این عمل می توان یک کناره خیس رنگ را نگهداری کرد. چنانچه برای نقاشی به بیشتر از یک قوطی رنگ احتیاج دارید بهتر است کلیه رنگ های مورد نظر را در یک ظرف بزرگ بریزید و همه آنها را خیلی دقیق باهم مخلوط کنید.

 

در حقیقت این عمل به گونه ای سبب می شود که یک رنگ یکنواخت برای کلیه سطوح داشته باشید. از دیگر تکنیک های کاربردی این تکنیک به کارگیری از پرایمر برای مکان هایی است که می توان جهت پوشش دهی ترک های آن ها از بتونه کاری استفاده کرد.

 

مهم ترین متدهای نوین در رنگ آمیزی

دیوار به سان یکی از عمده ترین مولفه های طراحی داخلی خانه به حساب می آید و رنگ کردن آن یکی از راحت ترین و مقرون به صرفه ترین شیوه ها برای دادن طرح و مدل ویژه به آن است. با این حال نقاشی ضوابط و مبادی منحصر به فردی دارد و به همین دلیل خیلی هم در انجام آن با مسائل بسیاری روبه رو می شوند. برای این کار افزون بر ابزار های متنوع و کاربردی تکنیک های ویژه هم بایستی به کار برد تا محیطی آرامش بخش را برای خود و دیگران فراهم کرد.

 

انواع تکنیک های کاربردی در رنگ آمیزی ساختمان

تکنیک های کاربردی و متنوعی جهت رنگ آمیزی ساختمان وجود دارد که بایستی به آنها دقت کرد:

 

•نقاشی دیوار ها

پیش از این که آغاز به رنگ کردن دیوارها کنید سطوح آن را با محلول تری سدیوم فسفات کاملا تمیز کنید و بتو کاری را انجام دهید و پس از آن کار رنگ را آغاز کنید.

 

•رنگ کردن درب ها

اکثرا برای رنگ کردن درب ها، آنها را از جایگاه خود بیرون می آورند، اما این کار را بدون خروج آن ها محل خود باز هم می توان رنگ کرد. اما بایستی پیش از آغاز کار حتما دسته ها و بخش های فلزی دیگر نظیر جای کلید و ذره بین و … را از درب خارج کرد و لوله ها را با چند لایه چسب پوشش داد.

 

•رنگ کردن سقف

مطلوب است که رنگ کردن سقف را پیش از دیوار ها و دیگر بخش ها آغاز کنید. ضروری است از غلطک دسته دار که امکان تنظیم آن وجود دارد به جای قلم مو استفاده کرد و دو مرتبه به سقف رنگ زد مرتبه نخست در جهت پرتو نور منبع اساسی نور اتاق نظیر پنجره و مرتبه دوم عمود بر راستای این نور است.

 

•نقاشی کابینت

نخست درب ها و کشو های درون کابینت را خارج کنید و روی آن ها را به خوبی تمیز کنید. نوع رنگ آستری به کار برده شده به جنس و نوع کابینت که چوبی است یا لمینت وابسته است.

 

رنگ آمیزی با تکنیک کاربردی کالر واش

تکنیک کالر واش در رنگ آمیزی معمولا تکنیکی است که در آن روی محوطه ها طرحی جعلی ایجاد می شود. برای مثال امکان دارد شما با کابینت های فلزی با طرحی همانند چوب روبه رو شده باشید که برای رنگ کردن آنها بایستی متد کالر واش را به کار برد .

این متد در حقیقت شگردی است که در آن مدل چوب ، فلز ، سنگ و … روی بخش هایی غیر از آن که در این مثال گچی است اجرا می شود. اجرای طرح مرمر، فلز، چوب و… روی سطوح گچی مدلی از به کارگیری متد کالر واش در ساختمان است.

 

متدهای نوین رنگ آمیزی با تکنیک عمده مولتی کالر

یکی از متد های رنگ آمیزی که همواره در آن از رنگ پلاستیکی استفاده می شود تکنیک مولتی کالر می باشد. در این متد نخست یک رنگ ساده برای پس زمینه دیوار انتخاب می شود و بر روی دیوار اجرا می شود و پس از آن از چندین رنگ مخالف یا مکمل رنگی با غلظت بسیار ایجاد می شود و به وسیله قلم مو یا ابزار ویژه رنگ و مولتی کالر به تولید چکه های ریز رنگ بر روی دیوار مبادرت می شود.

 

بکارگیری تکنیک آبرنگی در این حیطه

از متد های راحت و جذاب برای رنگ آمیزی ساختمان متد آبرنگی می باشد. برای انجام این تکنیک تنها لازم است رنگدانه ها را با رنگ پلاستیکی یا گچ مخلوط کنید سپس آن را با آب رقیق کرده و با قلم مو مبادرت به نقاشی کنید.‌ اعمال طرح هایی نظیر درخت، برگ، اشکال هندسی، گل و..بر روی دیوار برای این نوع متد کاملا مطلوب است.

 

استفاده از تکنیک چاپی در رنگ آمیزی

این متد از رنگ آمیزی من جمله متد های قدیمی به شمار می آید. در این شیوه نخست طرح مورد نظر را بر روی چوب پنبه یا یک جسم نیمه سخت نظیر سیب زمینی و… کشیده و به وسیله چاقو ،قسمت هایی که جزو طرح نیستند را خارج نموده بنابراین طرح مورد نظر را داخل رنگ فرو کرده و بر روی دیوار چسبانده تا طرح مورد نظر بر روی دیوار ایجاد شود .

 

 

معرفی متدهای نوین رنگ آمیزی ساختمان طرح دار

اقسام رنگ آمیزی طرح دار اخیرا با تمایل عموم مردم به سوی چیدمان داخلی نوین و کاهش نیدل و رنگ در خانه، رونق یافته است. تولید طرح به وسیله ابزار متنوع نظیر، پلاستیک، غلطک ، کاردک، پارچه ، قلم مو و… را تکنیک طرح دار می نامند.

 

•تکنیک کاربردی نقاشی در این حوزه

از دیگر اقسام رنگ آمیزی ساختمان که خواهان اندکی سلیقه و هنر است کشیدن نقاشی بر روی دیوار است. به ‌کارگیری منظره هایی نظیر کوه، جنگل، ساحل، بیابان و… برای طرح ریزی بر روی دیوار می تواند محیط خانه را منقلب کند. اگرچه کشیدن نقاشی های کودکانه هم در اتاق کودک یکی از روش های تزئین دیوار ها می باشد که در این مسیر می توان از کودک ها نیر یاری خواست.

پیشنهاد ما به شما

رنگ های گرم در مقابل رنگ های سرد

ترکیب رنگ های گرم برای رنگ آمیزی چه قسمت هایی از خانه مناسب است

ترکیب رنگ های گرم برای رنگ آمیزی چه قسمت هایی از خانه مناسب است رنگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

Call Now Button